Bland guldknappar och svenska modeeliten

Igår hölls den årliga Guldknappen-galan på Circus i Stockholm där fina utmärkelser delas ut till svenska modeskapare och den finaste av dem alla gick till Odd Molly och Karin Jimfelt-Gatan. Guldknappenvinnaren grundade företaget tillsammans med Per Holknekt (som även var med i Big Brother..) 2002 och idag, sex år senare har Svenska Odd Molly spritt sig till 36 länder och vunnit stor internationell uppmärksamhet. Jag bara älskar kreationerna med underbara mönster och färger... och det faktum att man verkar gå sin egen väg och köra inkonsekvent på sin egen linje. Grattis Molly - välförtjänt guldknappenvinnare!



Tyvärr var jag inte själv där men har fått en utförlig rapport av mina vänner, Johanna och Anna, som minglade runt och sög åt sig inspiration. Kvällen började med en modevisning av glasögon - jättekul! Safilo visade ett urval av olika märken tillsammans med enkel och diskret outfit i svart. Självklart ska väl höstens hetaste accessoar synas i detta sammanhang - bra tycker jag! Kolla på litet filmklipp nedan;



Prisutdelningen därefter gick ganska snabbt men höjdpunkten var naturligtvis när Odd Mollys höst- och vinterkollektion visades vilka var de absolut mest färgstarka. 2009 års vår - och sommarkollektion utgörs av färger, blommor och 60-tals à la Birgit Bardot.



TV4.se, 15/8-08

2 kommentarer:

Anonym sa...

Odd Molly ska ju göra glasögon läste jag i Dagens Industri och DN för ett tag sedan. Har du hört vilken leverantör/designer som får äran att leverera?

Glasögonormen sa...

Hej! Ja, tror det är EGO optiska- men vilka optiker som kommer att sälja vet jag inte än. Det är många designers som börjar göra glasögon oxå... Kul!