Eyewear is the icing on the cake for Haute Couture designers...


En av höjdpunkterna under höstens glasögonmässa (SILMO) var utan tvekan haute couture designern Manish Aroras glasögonkollektion. Indiskfödda Manish Arora gjorde kometkarriär med sin humoristiska och inspirerande syn på haute couture, vilken även syns i hans märken ”Manish Arora” och ”Fish Fry” i framstående butiker i New Delhi, Paris och London. Arora vann MTV Style Award för bästa designer 2005 liksom Best Collection Award vid Miami Fashion Week samma år. Han planerar nu att ta glasögonvärlden med storm. ”Glasögon är något som jag länge har drömt om att skapa, det är pricken över i för haute couture-designers”, sa Manish Arora inför lanseringen av hans nya glasögonkollektion.

Arora har en tioårig global licens med Inspecs, en av Specsavers leverantörer, och den första kollektionen lanserades under SILMO. Medan jag beundrade min absoluta favorit i hans fantastiska kollektion av solglasögon hördes en röst över huvudet (med indisk brytning) som sa ”That´s my favorite too!”. Jag hade verkligen tur som fick träffa designern personligen under hans fem minuter korta besök i Inspecs monter. Jag lyckades växla några ord med denna karismatiska man innan han var tvungen att hasta iväg till en intervju. Man kommer att kunna hitta hans solglasögonkollektion bl a på Selfridges i London.
Nu är det snart dags för vårens stora glsögonmässa i Milano - ska bli såå spännande.

Inga kommentarer: