Milano - here I come!


Då var det dags för vårens stora glasögonmässa i Milano där glasögonleverantörer, inköpare och tillverkare från hela världen möts. Tillsammans med Specsavers inköpsteam ska jag hänga med för att spana på nyheter och trender inför hösten. Specsavers som är en av världens största på Private Label med märket Osiris, är en stor inköpare på de här mässorna och det är ett tufft schema som väntar med möten hela dagarna. Men det är naturligtvis väldigt roligt också. Måste bara tänka på att få med tunna kläder, nutrilett-bars (det blir långa dagar med lite tid för ätande - och det är oftast bara vi skandinaver som ägnar oss åt sådant regelbundet känns det som:) - och naturligtvis bekväma skor. Jag förstår inte hur italienskorna klarar fyra dagar i sträck på 10 centimeters klackar… men de kanske har ett alldeles speciellt förhållande till tyngdlagen, vad vet jag.. Jag kommer i alla fall att ha kontaktlinserna på istället för mina glasögon – eftersom det kommer bli till att prova brillor i massor… kul!

Inga kommentarer: