London report

Nu är jag på plats i London, har varit en underbar helg med en hel del sol faktiskt och nästan ljummen luft - inte alls som kalla Sverige som jag lämnade. Har hunnit med lite spaning innan det är dags för två hektiska dagar med final av Årets Glasögonbärare 2008 på Waldorf Hilton.

Här står jag, suktandes utanför Tiffanys... känner mig inte riktigt som Hepburn men försöker i alla fall med mina shades och scarf. Det enda som saknas är frukost-croissangen och kaffet...




Ett helt annat Tiffanys - det är Tiffanys & Co, Optikern Michel Guillo, med en hypermodern butik vid Sloane Square, Kings Road.




Innan jag träffade vår svenska finalist Elin på hotellet på Strand imorse hann jag springa till Covent Garden och kika in hos American Apparell, Urban Outfitters samt min favvo vintage butik POP. Köpte ett par coola boots, en kofta och en tröja och frossade i deras coola solisar. Mycket neon, wayfarers och härliga annorlunda modeller finns här att köpa för endast 12 pund. (ca 150 kr)



Inga kommentarer: